Před jakýmkoliv zásahem do systému si zkuste vzpomenout jestli nepoužíváte nebo nemáte nainstalovanou nějakou z aplikací pracující se síťovým provozem typicky: NordVPN, AtlasVPN, Wireshark, Peerblock, AnyConnect, SurfeasyVPN a pod.
Pokud ano, tak je nejdřív zkuste vypnout.
Předpoklad je, že síťová karta je funkční a umí dostat IP z DHCP - tudíž funguje alespoň základní komunikace.
Řešení 1: reset TCP-IP
V příkazovém řádku jako administrátor pustit:
netsh i i r r
netsh winsock reset
restartovat PC
Řešení 2: vypnout technologie přechodu IPv4-IPv6
V příkazovém řádku jako administrátor pustit:
netsh interface teredo set state disabled
netsh int ipv6 isatap set state disabled
netsh int ipv6 6to4 set state disabled
restartovat PC
Řešení 3:
Reinstalace ovladače LAN karty - pokud nepomůže, tak odinstalovat veškeré síťové adaptéry včetně skrytých a restartovat PC
Další řešení:
Odinstalovat postupně vše co souvisí se síťovým provozem - mimo výše zmíněných aplikací také antivir či firewall, přepnout profily Veřejný/privátní - zkusit vypnout Defender úplně a pod.
Poslední možností je vyzkoušet zakázání / povolení IPv6 na rozhraních dle dokumentu Microsoftu zde:
https://docs.microsoft.com/en-US/troubleshoot/windows-server/networking/configure-ipv6-in-windows
Edit:
U jednoho zákazníka mi výše uvedené postupy nezafungovaly dokud jsem zpět nenainstaloval dříve používaný AtlasVPN - poté zafungoval příkaz netsh winsock reset a po opětovné odinstalaci AtlasVPN z PC síť normálně funguje.
Žádné komentáře:
Okomentovat