sobota 4. března 2017

Repro Genius - vypadává jeden kanál

Už nějakou dobu se mi stávalo, že po připojení sluchátek občas vypadával jeden kanál. Vzhledem k poměru cena / stáří / četnosti používání jsem to nijak moc neřešil, prostě jsem jen našel polohu ve které to hrálo (stačilo jen lehce ťuknout do konektoru). Vzhledem k tomu že sluchátkový konektor není žádným způsobem přichycen a tělu reprobedny a tudíž při každém zasunutí je namáhán v místě připájení jsem se tomu ani nedivil. Divení nastalo až v okamžiku kdy začal daný kanál vypadávat i bez sluchátek a hýbání s konektorem nepomáhalo.
Jako správný kutil jsem neběžel okamžitě do obchodu pro nové bedýnky, ale nejdřív jsem byl zvědav kde je chyba.

I rozebral jsem milou reprobedýnku abych se podíval na střeva a nestačil se divit. Lituji toho že jsem si to nevyfotil.      

Na tištěném spoji na jednom místě o ploše cca 1x2 cm úplně chyběl ochranný lak na spojích a měď  nebo spíš její zoxidované zbytky byly na 2 místech prasácky překlemovány jakože cínovou cestou, zbytek byl nechán napospas - očividně to nějak fungovalo tak proč se trápit. Stačilo se jen dotknout daného místa a zas to hrálo.

Bedýnky jsem zakoupil jako nové a takováto "oprava" vypadá spíš na "zlaté české ručičky" ale proti tomu zase hovoří chybějící lak na desce což je jednoznačně výrobní vada.
Vzhledem ke stáří bedýnek jsem se s tím nijak moc nepáral, dané místo přetřel kalafunou na zbytcích mědi udělal cínové cesty, preventivně ještě přepájel nožičky konektorů a potenciometrů, odzkoušel funkci, zahýbal všemi mechanickými součástkami a poskládal to celé zpět.

Hrají jako zamlada :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat